Според строителни компании най-добрият вариант за магистрала "Струма" е тунел през Кресненското дефиле. Така те оспориха предложението на свои колеги, според които по-евтино и по-подходящо е строителството на път, вместо одобрения проект на 15-километрово тунелно трасе.
Валентин Трашлиев от Българската асоциация за геотехническо и тунелно строителство оспори цената на тунела като аргумент на противниците му, както и скъпата годишна поддръжка на съоръжението:
380 млн. евро, ако тунелът се построи по австрийски метод, във всеки случай е под 400 млн. евро. Освен тази цена тунелът като обем изкоп е не повече от 2,8 – 3 милиона кубика, 50-60 месеца изкопаване на този тунел. Това е възможно при една добра организация.
Според тунелните специалисти съоръжението е най-сигурното за сеизмичен район, какъвто е Кресненското дефиле. Подобни съоръжения се изграждат обикновено от консорциум от фири, каза Трашлиев и фирмите от бранша държат те да са от български компании. Всичко ще зависи обаче от тръжната документация на обекта.
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..