Протестът срещу спирането на влаковете събра на железопътната гара в Мездра стотици граждани и железничари от Северозападна България. Тревогата на хората е, че закриването на пътническите линии ги лишава от възможност да се придвижват нормално към по-големите административни центрове и особено между малките населени места, където железопътният транспорт е единственият.
"Искаме си влаковете" и "Не затваряйте вратата към Северозапада" - с тези лозунги стотици хора от най-бедния регион у нас и в Европейския съюз протестираха срещу спирането на 38 влака и планираното закриване на още 90. На жп гарата в Мездра, една от възловите за жп транспорта в Северна България, имаше хора от Видин, Бойчиновци, Монтана и Враца. Според протестиращите спирането на влакове оставя много хора без превоз до по-големите административни центрове и особено между малките населени места, където това е единственият начин за придвижване. Това ще доведе до закриването на работни места в железниците, които са от малкото работодатели в региона. Затруднява се и пътуването на хора до работните им места.
В приетата протестна декларация до транспортното министерство се настоява за оптимизиране на разписанието на БДЖ, съобразно нуждите на хората. Митингът подкрепиха трима депутати - социалисти, които пристигнаха в Мездра с пътнически влак. На протеста беше прочетен и поздравителен адрес от железничари от Горна Оряховица, които се солидаризираха с исканията, поставени в Мездра. Някои хора обаче изразиха мнение, че проявата има политически и синдикален характер и няма да доведе до реалното решаване на проблемите в железниците у нас.
Председателят на Общинския съвет в Мездра Делян Дамяновски допълва:
Спирането на основни влакове по трасето София - Горна Оряховица и Мездра - Видин, Мездра - Враца - категорично казвам, че влияе негативно, тъй като то пречи на учащи от Мездра, които учат във Враца, да пътуват нормално. Пречи на много работещи, особено в дефилето, посока Зверино - Елисейна, които работят в София и всяка сутрин и вечер пътуват, нормално да могат да се явят на работа и да се върнат от работа в нормални часове. На трето място съкращаването на влакове води до съкращаване на огромен брой персонал, а ние сме железничарски град и не е без значение колко безработни от железопътния център ще останат на улицата.
Две машини за асфалтирани са изгорели рано тази сутрин, собственост на частната фирма, осъществяваща ремонтни дейности в пътната отсечка. Те са се намирали в района на светофара на "Капчето". От пожара малкия валяк е напълно унищожен, а са нанесени материални щети по големия валяк. Това потвърди за БНР Бургас началникът на регионалната служба „Пожарна..