Европа в борба със заблуждаващите търговски практики

Снимка: Архив

Един малък предприемач може да прецени, че да вкара името на дружеството си във фирмен указател, да регистрира патент или да се запише в търговската палата са инвестиции, които си струват. Това сигурно е така, ако не става въпрос за бизнес измама.

По данни на Комисията за защита на потребителите в България, в раздела „Нелоялни търговски практики“ през 2011 г. са докладвани около 250 случая със съмнение за наличие на нелоялна търговска практика. В 132 случая Комисията за защита на потребителите се е произнесла, че има наличие на нелоялна търговска практика. Агресивни търговски практики са се прилагали най-често при продажбата на туристически услуги, мобилни услуги и предлагането на хранителни и нехранителни продукти.

Заблуждаващите търговски практики са често явление и в останалите страни -  членки на ЕС и затова на 22-ри октомври депутатите в ЕП гласуваха в пленарна зала доклад за борбата с тях. Това е проблем, важен за всички европейски граждани, които трябва да бъдат защитени от тези нелоялни към тях търговски практики. Евродепутатът Андрей Ковачев коментира темата пред Елеонора Тропанкова.

В звуковия файл чуйте цялото издание на Евранет плюс.
По публикацията работи: Елеонора Тропанкова и Антоанета Гулева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!