Мотото на евроизборите е "Действай. Съдействай. Въздействай."


До изборите за Европейски парламент остават по-малко от 70 дни. С наближаване на вота информационната кампания на Европарламента, която тече от септември, става все по-активна. Вече са ясни кандидатите за поста председател на Европейската комисия, излъчени от двете водещи европейски партии, а националните партии на държавите членки започват да обявяват своите листи.

Мотото на тези евроизбори е "Действай. Съдействай. Въздействай." и призовава европейските гласоподаватели да окажат влияние върху бъдещия политически курс на Европейския съюз.

Европейският парламент е камарата на европейските граждани  - ние сме гласът на гражданите в процеса на вземане на решения в Европейския съюз, каза по повод ключовия майски вот заместник-председателят на Европейския парламент за комуникациите Отмар Карас. Той напомни, че кампанията за евроизборите продължава и след дните на вота - до избирането от новия състав на Европейския парламент на председател на Европейската комисия и до даването на одобрение на политическата програма на новата комисия.

Доказателството за важността на европейския избирател е и новофункциониращата Платформа за смислена комуникация между европейските граждани и европейските политици. Иновативната идея е на компанията GovFaces, а амбицията й  - да компенсира съществуващия комуникационен дефицит между политици и граждани при предстоящите избори за Европейски парламент. Идеята е всеки политик да има своя страница, на която да бъдат задавани въпроси, които в последствие да бъдат гласувани от хората, интересуващи се от политика, а който въпрос събере най-много положителни гласове, да му се дава приоритет.

Интересното при тази платформа е и начинът, по който политиците ще имат шанса да отговарят на зададените им въпроси. Тъй като в последно време има дебат дали наистина те стоят зад отговорите си в социалните мрежи или вместо тях отговарят техните съветници, платформата има видео формат, за да е ясно точно кой говори с гражданите. Това цели да засили доверието към тях като покажат, че отговорите наистина идват от политиците и те отделят време на своите избиратели, обяснява Диляна Славкова от GovFaces. Според нея първата по рода си уеб базирана платформа за лесно и пълноценното общуване между гражданите и техните избрани представители ще направи по- качествен диалогът  "европейски  политици  - европейски граждани" по време на кампанията, предшестваща ключовите избори за следващ Европейски парламент.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!