Стратегията на ЕК за единен цифров пазар: Бъдещето е дигитално

Снимка: БГНЕС

Единният цифров пазар е машина с много и различни части. Механизъм, който няма как да работи на пълни обороти, ако всяка негова част не е в изправност и в синхрон с останалите такива. Това заяви българският евродепутат Ева Паунова при представянето на стратегията на ЕК за единен цифров пазар в пленарна зала.  По изчисления на Комисията, след въвеждането на общи правила на дигиталния пазар, потребителите ще спестят около 12 милиарда евро годишно.

Заместник-председателят на ЕК Андрус Ансип представи трите основни инициативи в стратегията: По-добър достъп на потребителите и бизнеса до дигитални стоки и услуги в цяла Европа. Висококачествена инфраструктура, работеща гладко във всички страни, както и прозрачни и справедливи условия в прилежащата й среда. А подготвяйки се за бъдещето трябва да увеличим потенциала за растеж на дигиталната икономика.

Съгласно стратегията трябва да се премахне принципа на т. нар. "геоблокиране", когато потребителят не може да поръча онлайн продукт от друга държава-членка. Предвижда се реформа в законите за защита на авторското право, както и уеднаквяване на цените на телекомите и куриерските услуги.

Заместник генералния директор на Европейската потребителска организация Урсула Пахл поясни, че целта на стратегията е да създаде единен цифров пазар за 500 милиона души, вместо 28 отделени национални пазари: Смятаме, че много практики фрагментират пазара и се прилагат от бизнеса произволно. Трябва да се проучи дали тези практики пречат на конкуренцията, и ако е така, Европейската комисия трябва да вземе мерки.

 Единният цифров пазар ще бъде част от дневния ред на срещата на Европейския съвет на 25-26 юни.

Още европейски новини:
www.euranetplus-inside.eu

   




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!