Европейският опит при преодоляване на проблема с дислекцията
публикувано на 19.11.15 в 18:04
-
Репортаж на Ася Пенчева
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Специалистите държат да се знае, че децата с дислексия са интелигентни, не са подходящи за ресурсно подпомагане и се нуждаят от различен педагогически подход при обучението си.
Даниела Бонева, единственият лицензиран обучител по успешния метод "Дейвис" в България, е част от екипа на Асоциация "Дислексия" в Русе и вече 10 години работи с деца от цялата страна.
Даниела Бонева и Елена Михова са първите специалисти в България, които заедно с европейските си партньори се заемат с разясняването на проблема и с популяризирането на добрите практики за неговото решение.
За съжаление няма общо европейско законодателство, което да задължава страните-членки да предприемат мерки в преодоляването на дислексията.
Едва от началото на септември тази година в българската Наредба 1 за обучението на деца със специцифчни образователни потребности и хронични заболявания са конкретно обозначени дислексия, дискалкулия и дисграфия. Обучението на педагозите, които ще срещат в работата си такива деца, продължава да е слабото място в системата ни.
Затова пък деца като Катя има почти във всяко българско училище. Баща й Петър Славов споделя, че дъщеря му е в трети клас, не може да чете, но решава отлично задачи по математика, стига да нямат текстови условия.
Само след четири занятия с Даниела Бонева и Елена Михова детето има видим за всички напредък и проблемът й е почти преодолян.
Четенето било лесно и приятно са думите, които най-често се чуват от децата, за които още един прозорец към познанието е отворен. С умението да четат престават подигравките и упреците, че не са достатъчно умни или са прекалено разсеяни в клас. Защото дислексията е проблем, но преодолим.
Още европейски новини:
Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!