България се включва в Нощта на европейското кино

„Творческа Европа“ подкрепя културния, творческия и аудиовизуалния сектор с 2,440 млрд. евро

Снимка: creativeeurope.bg

„Нощ на Европейското кино” ще се проведе между 6 и 10 декември в 80 града в 27 държави от Европейския съюз, сред които и България. Инициативата е на програма „Творческа Европа – МЕДИА“ в партньорство с Европа Синемас и включва специални събития с безплатен достъп, акцентиращи върху богатството на европейската филмова култура.

„За четвърти път „Нощта на Европейското кино“ ще се проведе на целия европейски континент. България ще покаже три филма в три различни града – Каварна в кино „Петър Слабаков“, в София в Дома на киното и във Велико Търново – кино „Palace”, разяснява Камен Балкански – директор на Бюро „Творческа Европа - МЕДИА България“ и и.д. изпълнителен директор на ИА „Национален филмов център“.

А трите филма са съответно – „Туве” на режисьора Зайда Бергрот, „Мартин Идън” на Пиетро Марчело и „Кръстницата” на Жан-Пол Саломе.

„Нощ на Европейското кино” е събитие, с което ЕК акцентира и показва на широката публика какво и как тя подкрепя. Тъй като за професионалистите програма „Творческа Европа – МЕДИА“ е добре позната с възможностите за финансова подкрепа на различни проекти, фестивали, пазари тази инициатива е начин зрителите да се докоснат до резултата и постиженията от тези усилия.

„Що се отнася до ситуацията в по-широк план в европейската филмова индустрия – не е никак лесно. Но програма „Творческа Европа – МЕДИА“, като една от малкото програми, насочена към аудио-визуалната индустрия, прави немалко неща да я подкрепи. За периода 2021 – 2027 г. нашата програма разполага с 2 млрд. 440 млн. евро за подкрепа на проекти в двете направление „Култура“ и „Медиа“. Това е немалък финансов инструмент, който, без да прескача националните финансирания, подпомага в европейски мащаб тази любима на милиони хора индустрия", разяснява Камен Балкански.

Програма „МЕДИА“ ще има щанд на „EUROPEAN FILM MARKET 2022“ от 10 до 17 февруари в рамките на Международния филмов фестивал в Берлин. Засега един от най-големите европейски филмови пазари, на който се сключват сделки за дистрибуция на най-новите филми, е планиран да бъде физически. Целта на МЕДИА щанда там, е да създаде по-добри възможности за независимите европейски продуценти и разпространители за достъп до международния аудиовизуален пазар.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!