Андрей Новаков: Няма да се откажем Пакет „Мобилност“ да бъде отворен и преразгледан

Превозвачи от Източна Европа, включително от България, протестират пред Европейския парламент в Брюксел срещу проекта за пакет „Мобилност 1“
Снимка: ЕПА/БГНЕС

България ще внесе в началото на следващата година молба до Съда на Европейския съюз с искане да се спре изпълнението на разпоредбата за задължителното прибиране на камионите на всеки 8 седмици, както е предвидено в Пакет „Мобилност”. Целта е да се изчака произнасянето на Съда по внесените от държавата ни през октомври миналата година общо три жалби за завеждане на дела по законодателните актове на Пакет „Мобилност“.

Евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП Андрей Новаков заяви, че българите в ЕП не са се отказвали от тази кауза и тези, които са били ангажирани с нея, продължават да работят:
„Беше правилно действието от страна на държавата, че този Пакет “Мобилност“ беше обект на още една жалба да се спре изпълнението му преди да излезе присъдата на Съда. Шансовете не са големи, но все пак това беше възможност, която трябваше да бъде използвана. Умишлено бе оставена в началото на годината, на по-късен етап, така че да може във времето да си разпределим всичките правни действия. Има две неща, които ми дават надежда: Първото е, че Съдът ще отсъди поне от части в наша полза. Второто е, че самата ЕК, която представи Пакет „Мобилност“, сама създаде колебания около него, като излезе с независим Доклад, който казва че ако приложим законодателството, което тя самата е предложила, ще генерираме 3 млн. тона въглероден диоксид допълнително заради празни курсове, които камионите ни трябва да вършат. Ето защо аз се надявам на здравия разум и това, че този Пакет ще влезе в сила не във вида, в който е в момента, и камионите и водачът няма да се връщат.“

Относно неправомерно наложени глоби на шофьори на товарни камиони и изискването да доказват с документи къде са извършили своята задължителна почивка, Андрей Новаков каза:

„Аз самият се заех с това да обжалваме много от глобите, които са наложени. Никой няма право да глобява шофьорите заради това, че преди две седмици не са почивали в хотел и не пазят бележка за това. Контролът за изпълнението на Пакет „Мобилност“ е на националните органи, ако някой иска да проверява даден камион, трябва да провери фирмата, която е със седалище в България. Единственият орган, който има право да провери водача дали се е прибрал, е в България и това е ДАИ. От тази гледна точка глоби, които са налагани във Франция, в Белгия и в Германия, са несъстоятелни и подлежат на обжалване. Единственият шанс тази глоба да влезе в сила, е ако самият водач е хванат вътре в кабината да прави 45 часа пауза, нищо друго.“


По думите на Андрей Новаков става ясно, че страната ни има подкрепата на Румъния, Полша, Унгария, Кипър, Литва, Латвия, Малта и Естония. Тези държави са се присъединили и към жалбата на страната ни от преди година и този съюз продължава да съществува, включително в ЕП. И допълни, че „ние няма да се откажем от това да искаме Пакет “Мобилност“ да бъде отворен и преразгледан в частта му за връщането на камиона.“



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!