Update Required To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Балният танц произлиза от народния, обикновения, онзи, който изразява веселието на хората на празник, панаир, семейно тържество. Светският танц също тръгва от движението и радостта от него, но добавя художествения израз чрез изправената осанка, изяществото на жестовете, творчеството в хореографията, изискванията към позите, фигурите, партньорите и обноските – донякъде скучни неща, но именно те дават основата за бъдещото балетно изкуство. В различните епохи се появяват различни по бързина и подвижност видове танци, много от тях навлизат в дворцовите зали и придобиват нов живот чрез аристократичното им облагородяване. Много от сериозните композитори пишат музика за модерни за времето си танци като павана, менует, сарабанда, контраданс, рондо и така от балната зала те попадат на оперната и балетната сцена и се превръщат в музикални жанрове. В бароковата епоха все още балетната музика не може да се отличи от музиката на балните танци. Жан-Батист Люли създава по-различен и отделен стил, в който музиката разказва определена история или сюжет. Люли и Жан-Филип Рамо пишат опери-балети, в които сюжетната линия се предава чрез танц и пеене, но все още балетната музика е по-малко значима от вокалната линия. Почти до появата на Пьотр Илич Чайковски балетните композитори са смятани за различни от авторите на симфонична музика. Балетната музика е акомпанимент на солови или ансамблови танци. “Лебедово езеро” на Чайковски е първата балетна музикална пиеса, създадена от симфоничен композитор. След него балетните композитори вече не пишат обикновена танцувална музика, защото фокусът вече не е отделния танцов номер, а цялостната драматургия.