Туристическият бранш се надява 2016 г. да е по-спокойна по отношение на бизнеса и туристите, които ще посещават България, както и предлагането. 2015 г. беше една много трудна година с много предизвикателства. 2016 г. започна не в най-добро отношение от страна на природата – сравнително топло време за месец януари. Въпреки всичко имаме по курортите добра снежна покривка. Ако падне още естествен сняг, ще бъде като природни условия много добре за зимните ни курорти.
Надяваме се, че като цяло ситуацията на европейските пазари, както и Русия, които също са традиционни за пазари, ще бъде по-добра за дестинация България за сравнение с 2015 г. Така че сме оптимисти относно предстоящия туристически сезон – както зимния, така и летния.
Когато говорим за туристи, които идват в България от чужбина, едно от най-важните неща е транспортната достъпност на България. Естествено над 80% от туристите идват чрез самолет от авиокомпании. И особено важно за руския пазар е увеличаване на полетите между София-Москва и изобщо като цяло между България и Русия. Има ли повече полети, съвсем нормално е да имаме повече туристи. Като цяло България стои добре на руския пазар и мога да кажа, че съотношението цена-качество, разнообразие на предлагането също е добро в България.
Още по темата чуйте в звуковия файл.