Радваме се на голям интерес към Хърватска като дестинация, а и конкретно към Загреб като средноевропейски град, в който туристите отсядат на път за Виена, Будапеща, Любляна или по пътя си за Венеция и Милано, заяви за "Хоризонт" Лука Бенко, директор в Туристическия борд на Загреб. По думите му, през миналата година 28 хиляди български туристи са реализирали в Загреб 37 хиляди нощувки. Ние бележим увеличение от 6 % при пристиганията и 8 %
Хърватска показва на едно място различните култури, които са преминали през историческото й развитие, подчертава Лука Бенко:
Няма значение дали сте на островите или на континента само в радиус от 1 час път ще видите белезите на една съвсем различна култура - древногръцка,древноримска, а също така и славянската, която гостите ни от България ще усетят и припознаят. Срденоевропейското влияние се усеща най-силно в континенталната част на страната и в Загреб.Това влияние е голямо и е допринесло за красотата и обаянието на Хърватска.
Според Бенко, българските туристи не очакват Хърватия да им предложи такова многообразие, затова освен прекрасното крайбрежие, ги очарова архитектурата в различните градове и харесват много Опатия, Дубровник и Сплит. Туристите се интересуват и от Плитвичките езера, най-известният природен парк под закрилата на ЮНЕСКО, който представлява каскада от 16 стъпаловидни поточни езера.
Хърватия се насочи силно и към далечните пазари като Китай, Япония, Корея, Северна и Южна Америка, отбелязва още Лука Бенко:
Представянето ни на далечните пазари даде резултат за целия ни туристически пазар. Смятаме, че туристическият продукт трябва да се изгражда смислено, да има визия дали трябва да бъде за масовия туризъм или за специализиран вид туризъм. Заради географското положение на Хърватска и нейните културни и природни забележителности страната може да предложи различно преживяване - както спокойна почивка на крайбрежието, така и контакт с културното наследство или занимание с някакъв спорт.
Цялото интервю на Мила Младенова с Лука Бенко чуйте в звуковия файл.