„Натрапницата“ (1891) е третата пиеса на Морис Метерлинк (1862-1949), в която за първи път писателят вкарва в свой текст мотива за Смъртта.
Смъртта с главна буква: няколко души очакват кончината на човек от домакинството, но я очакват безстрастно, равнодушно, неемоционално.
Метерлинк се опитва с тази пиеса да покаже, че това главно събитие на живота се случва винаги на другите – Смъртта е винаги чужда, когато друг е в нейните лапи. Затова героите са толкова безстрастни, говорят си сякаш нищо не става, сякаш този извънреден инцидент е най-обикновено всекидневие. И в това е великолепието на тази пиеса – как най-страшното за един може да бъде най-скучно за другите.
За да се убедите, слушайте „Натрапницата“ на 15 октомври, неделя, в 2.30 след полунощ в рубриката „Радиотеатър след полунощ“.