Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Повече от една година в село Новачене, община Никопол, не се получават сметки нито за БТК, нито за електроенергия. За това сигнализира слушателка на предаването "Хоризонт за вас“. Геновева Колева, експерт по връзки с обществеността във ВиК - Плевен, обясни каква е причината да не се получават сметки на хартиен носител в селото:
На този етап фирма ВиК предоставя на хартиен носител фактурите за изразходвана вода и респективно сметката за изразходваната вода само на юридическите лица, т.е. само на фирмите, а за битовите абонати се издава фактура в момента, в който заплатят водата си, т.е. не им се издава само касов бон, а им се издава фактура. Не сме имали досега питания или възражения за това, че битовите клиенти желаят да я получават. Изпълнихме един наш проект да им предоставим електронна форма на данни за изразходвана вода и респективно какво дължат. Всеки, който е поискал такава фактура и се е регистрирал на нашата страница, ежемесечно бива уведомяван по електронен път. Тази фактура има статута на книжния носител. Бихме могли да помислим върху този момент, защото досега идеята ни беше да ориентираме всичко към по-малко ползване на хартия от екологична гледна точка.
Всеки месец "ЧЕЗ - Електро България" АД изпраща фактури на близо 600 свои клиенти в село Новачене. Фактурите се доставят от куриерска фирма, каза за "Хоризонт“ Първолета Митева от отдел "Връзки с обществеността“ на "ЧЕЗ - Електро България" АД:
Извършихме проверка по подадения сигнал и получихме потвърждение за навременно и коректно доставяне на всички фактури в село Новачене. Дружеството осъществява ежедневен контрол на няколко нива върху дейността на куриерската фирма, свързана с доставката на фактурите до потребителите. До момента от клиент от село Новачене при нас не е постъпвал сигнал за проблем с получаването на фактурата на посочения от него адрес.
От звуковия файл можете да чуете целия репортаж на Латинка Светозарова.