"Аз вярвам, че модерното изкуство не може да спаси хората, но по-старото може и това е така, защото то се основава на определени тайнства като трансцедентността, вярата, религията, Бог и затова то може да спаси човека". Това коментира в интервю за предаването "Хоризонт до обед" полският режисьор Лех Майевски:
"В днешно време хората постоянно бързат. Бързат да си свършат работата, да стихнат навреме за влака, но това е едно бягане от себе си, едно бързане да се отдалечим от себе си, докато напротив, като застанем до една картина на Брьогел или на Джорджоне и много други артисти, може да се вгледате в едно квадратче, което да е малко, 70 на 70 сантиметра, но ако платното е добро, човек може наистина да се откъсне от това бързане и да се върне към себе си. Не е нужно да гледаш само картина, може да се вгледаш в едно парче трева или гора и да забележиш огромното количество подробности, които ни убягват тогава, когато ние бързаме и не успяваме да се вгледаме в дълбочината на нещата".
Полският режисьор разказа как е дошла идеята за филма "Бриджит Бардо завинаги“:
"Всичко, което правя, е движено от любов. Аз обичам Бриджит Бардо, обичам Брьогел и Бош. Тя ми беше написала писмо, с което ми благодареше за филма "Мелницата и кръстът“. Беше споделила, че много силно я е впечатлил и по една случайност в това време аз вече бях написал една книга, в чието заглавие се споменаваше Бриджит Бардо, но всъщност няма случайности. Това са едни мистериозни и мистични връзки, които съществуват и които ние не разбираме".
Цялото интервю с Лех Майевски можете да чуете от звуковия файл.