Все още съществува риск желанието за пътуване да бъде ограничено от появата на нов вариант на Covid-19, ескалация на напрежението в Украйна или рязко повишаване на разходите за живот. Цели държави променят туристическите си потоци. Какво трябва да имате предвид като потребители на туристически услуги през това лято?
В "Нашият ден“ Богомил Николов от Асоциация "Активни потребители" споделя: "Природата на туристическата услуга е такава, доста рискова и много често има разминавания между представите на туриста, картинките в офертата, написаното в договора и реалността“.
В допълнение той посочва, че проблемът е в това как потребителят може да бъде ефективно обезщетен за това, което се случва. Понякога в по-тежки ситуации, както бе с кризата с Covid-19, все още има нерешени случаи с хора, които са си дали парите преди две години и все още не са получили нито екскурзия, нито парите си обратно.
Застраховка за отмяна на пътуването не бива да се бърка със застраховката срещу фалит
Тази застраховка не покрива рисковете на туроператорите. Тя покрива рисковете на самия турист. Опасността е, ако туроператори консултират потребителите и им обещават, че тази застраховка ще покрие риска на туроператора, ако той утре отмени пътуването, което няма да бъде вярно.
"Важно да се прави разлика между пакетно пътуване, сключено с конкретен туроператор, и резервации, направени по интернет. В първия случай имаме доста права и законът ни пази, а във втория случай поемаме по-голям риск“, посочва експертът.
Чуйте повече от звуковия файл.