Сдружение “ПроБудник” стартира широка информационна кампания "(Не) вярвай на очите си!“, която цели да говори открито с младежката публика за рисковете и опасностите, които крие дигиталното пространство днес. Тя е с акцент върху ежедневните проблеми в онлайн пространството като тролене, реч на омразата и онлайн тормоз до злоупотреби като нежелан "секстинг", фалшиви профили и кражба на самоличност.
Повече за инициативата разказва в “Нашият ден“ Ния Петрова, председател на Сдружение "ПроБудник":
“Който и човек да застане и да подхване кауза, независимо кой е, винаги е плюс. Понякога си мисля, че дигиталните опасности са по-опасни за не съвсем младите, защото младите са много по-напред с материала. В последните години се засилва това, че младите живеят в един “балон“. Техният свят е много по-различен от нашия – всичко се случва на телефона и онлайн. Крадат се профили, децата не осъзнават какво може да се случи, докато не се случи. Проектът има за цел да покаже, че това е опасно и не трябва да го игнорираме само, защото не се случва физически пред нас“.
“Основната цел на проекта е да накара хората, не само младежите, да имат малко по-критично мислене и да поглеждат към нещата онлайн не като на чиста монета. Никога не можеш да предпазиш някого от нещо, но можеш да зададеш правилните въпроси и да накараш някой да се замисли“, казва още тя.
Освен широка информационна кампания, проектът “(Не) вярвай на очите си!” включва разпространение на образователни материали и специален пътеводител за личностно онлайн развитие, както и няколко концерта и събития, посветени на превенцията от злоупотреби и дезинформация онлайн.
Първото събитие е официалното откриване на кампанията на 20 септември, вторник, в София на ул. Будапеща 1. В 19.30 часа там ще има видеопрожекция по темите на кампанията и безплатен концерт с участието на Ния.
На 28, 29 и 30 септември предстои и тридневен младежки фестивал, в който близо 100 младежи от различни училища ще работят заедно по темите, свързани с дезинформация и онлайн злоупотреби. Фестивалът ще завърши с концерт на Тино, Мила Роберт, DIE LEVA и група "Молец". Финалното събитие е заключителен форум с концерт в "The Steps", на който ще бъдат обобщени резултатите от кампанията.
Чуйте пълния разговор в звуковия файл.