Това е заглавието на новата изложба на Чавдар Гюзелев в галерия "Ракурси". Къде е това "там", къде ни отпраща талантът на художника? Познатият ни като "играещ човек" Чочо Гюзелв този път е оформил експозицията в два цикъла – Парижки и Московски.
Ето какво пише Георги Лозанов за този подход на художника, предизвикан от предчувствието му, от усещането за заплаха за свободата: "В тази изложба от два цикъла на фокус са постигнатата свобода и заплашената свобода. Цикълът за първата, разбира се, е парижки, защото в града на художниците най-силно се усеща, че не е измислен по-добър начин да постигнеш свободата от изкуството. Усеща се и друго – изкуството и светът около него някак естествено се сливат, превръщат се в едно и също нещо и Гюзелев, докато е бил там, е нарисувал това изкуство-свят.
Другият цикъл е московски, Гюзелев не е бил там, но оттам идва заплахата за свободата – не само на жертвите на руските ракети, но и на всеки европеец. Художникът е рисувал с ръката на заплашен европеец. С умело оркестрирано взаимодействие на сюрреализъм и експресионизъм той е явил в образи промитите мозъци, идеологическия кич, завърналото се минало, чезнещия смисъл, попарените надежди, усмивката на главорезите, болката на невинните, страха от бъдещето…
Изложбата на Чавдар Гюзелев е артистично предупреждение какво искат да ни вземат и кой иска да ни го вземе през 2022 година, когато историята пак зави на Изток".
Чуйте репортажа от откриването на изложбата с участието на Георги Лозанов, Чавдар Гюзелев и Александър Кьосев.