На отложено от миналата седмица заседание парламентарната комисия по електронно управление и информационни технологии ще обсъди предложените от правителството промени в Закона за електронното управление.
Конкретната формулировка на промените не е свързана със забраната на стикерите, а със забраната да се изискват стикери и документи, които представляват данни, вече налични в регистри. Това ще засегне и хартиените удостоверения, защото администрацията ще трябва да си ги търси служебно в собствените си системи.
Промените уреждат и възможността фишовете, актовете и наказателните постановления да се връчват по електронен път. Въвежда се изрично задължение за предоставяне на електронни административни услуги с по-ниска такса от предоставянето на същата услуга на гише.
Въвежда се и вариант заявката за електронна услуга да се изпълнява чрез частен посредник, което обаче ще е по-скъпо.
Комисията ще обсъди и промени в Закона за кадастъра - за създаване на електронни партиди на недвижимите имоти като основна предпоставка за създаване на имотен регистър.