Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Как се връща нежелан подарък на търговеца

Невъзможно е сред толкова подаръци да няма и нещо, което не ви допада
Снимка: Антония Илиева

Ако искате да върнете подарък или закупена стока, има някои основни прав(ил)а, с които е добре да сте запознати, за да ги спазвате.

Оказва се, че е по-лесно да върнете вещ, поръчана по интернет, отколкото в обикновен магазин, който сте посетили.

Това разясни пред Радио София Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център към Комисията за защита на потребителите.

За онлайн покупките имате право на връщане до 14 дни, и то от датата на доставката, докато при физически магазин, това може да стене само ако търговецът е въвел подобна практика.

Особеното при подаръците е, че за връщане трябва да разполагате с касовия бон.

След като направите писмена заявка за връщане - например по имейл, имате още 14 дни срок

Може да се окаже, че адресът на магазина е в чужбина, дори и сайтът да е на български език. Трябва да се внимава при транспорта стоката да не бъде счупена или компрометирана.

Освен това, ако продуктът е заплатен онлайн с банкова карта, според законодателството сумата трябва да бъде върната по същия начин.

При всички положения е добре да проучите условията, които съответният търговец е въвел за връщане или смяна на стоката.

Има и покупки, които не подлежат на връщане – такива например са специално направени и надписани подаръци, а така също бельо, епилатори и др. – от хигиенни съображения.

Ако наистина сред получените подаръци има такива, които не ви харесват, по-добрият вариант е не да го върнете, а да се опитате да го смените с друг. А защо не да го дарите някому.

По публикацията работи: Георги Нейков

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна