Без автомобил паркът е труднодостъпен, а транспортната и водната инфраструктура са в тежко състояние. Остарели са местата за отдих, маркировките и техническите съоръжения.
Нормативната уредба на ПП "Витоша“ е зле уредена, а проблемът е комплексен. Планината е в границите на четири общини и на три области. Четири министерства и две агенции упражняват върху нея правото си на управление.
"Амбицията на Съюза на архитектите и на тази конференция е първо – да покаже, че проблемът с ПП "Витоша“ е комплексен и второ, че е необходимо да се вземат най-накрая някакви решения, защото ситуацията, в която е поставен парка, е безобразна“, каза пред Радио София председателят на Съюза на архитектите в България арх. Петър Диков.
По думите му, сред основните проблеми, пред които е изправен ПП "Витоша“ е финансирането. След спирането на лифтовете, единственият начин хората да стигнат до средната и висока част на планината е с градски транспорт или автомобил, посочи арх. Диков.
"Столичната община обикновено е дежурният виновник за състоянието на ПП "Витоша“, но реално тя няма права и възможности да направи нещо в природния парк. Автомобилните пътища, които са на територията на природния парк се водят горски пътища и са в собственост на Министерството на земеделието и горите“, обясни арх. Петър Диков.
Бившият главен архитект на София добави, че трябва да се намерят възможните решения, за да се превърне Витоша в истинска зона за отдих, туризъм и спорт, тъй като все повече млади хора търсят чистия въздух на планината.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.