„В Югоизточна Европа ние се движим в пакет, т.е. когато има подобрение, то е почти навсякъде, когато има влошаване, такова се наблюдава в повечето страни – коментира Даниел Ванков от „Отворена младеж”. – Тази година до момента има влошаване на положението по българските пътища: повече жертви, повече катастрофи. Но такава тенденция се наблюдава и в Полша, и в Словакия. Например колегата от Словакия сподели, че миналата седмица при тях е имало голяма катастрофа с автобус с ученици, при която има загинали. Словакия е единствената страна от Югоизточна Европа, която е над средното европейско равнище и за последните 3 години бележи най-сериозно подобрение по отношение на намаляване на жертвите на милион население. Обсъждайки причините за проблемите на пътя, стигнахме до извода, че освен културата на шофиране, освен кампаниите, които се провеждат навсякъде, до голяма степен влияние има и икономическата ситуация. Когато хората са зле материално, пестят най-вече от експлоатацията на автомобила, стоят си повече вкъщи, което означава, че и рискът на пътя намалява. Но когато икономиката тръгне нагоре, съответно хората пътуват повече, позволят си повече екстри и се увеличава рискът на пътя, а това рефлектира върху броя инциденти.”
Съвсем наскоро България също бе разтресена от трагичен инцидент, при който 4-годишно момченце беше премазано от джип на пешеходна улица в Стара Загора. Това предизвика вълна от недоволство и протести на различни места в страната. Случаят ни кара отново да си зададем въпроса има ли българинът култура на поведение на пътя и какви трябва да бъдат санкциите, за да не ставаме свидетели на подобни инциденти?
„Лично моето мнение е, че повечето шофьори имат култура на поведение на пътя. Но проблемът са тези 5-10%, които нямат такава култура. Ние ги виждаме навсякъде, защото те са хора с повече финансови възможности, с по-малко страх от закона и затова си позволяват повече волности на пътя – коментира Даниел Ванков. – Обществото не трябва да се скандализира само при такива случаи, защото сега реакцията е много остра, но от друга страна защо нямаше такава реакция, когато ВАС отмени електронните фишове на КАТ, защо им спряха камерите да не могат да контролират нарушителите. В областта на превенцията ние се стараем да решим проблема с позитивен подход, но това не е достатъчно. Трябва да има много строг контрол, а на всички българи ни се иска, когато ни спрат полицаите, да ни се размине. Но когато спрат някой друг, на него не трябва да му се разминава. Къде е логиката?”България беше официално определена като една от държавите в ЕС, изложени на риск от миграционен натиск, предаде кореспондентът на БНР в Брюксел Ангелина Пискова, цитирайки първия годишен доклад за управление на миграцията и убежището на..
По покана на член-кореспондента на Папския комитет за исторически науки доц. д.н. Кирил Карталов на 12 ноември от 17,30 ч. лекция в зала "Марин Дринов" на Българската академия на науките ще изнесе Латинският патриарх на Йерусалим кардинал Пиербатиста..
В "България днес" на 11 ноември слушайте: 01:19 – Актуално от България и сънародниците по света 11:11 – Български медици извършиха профилактични прегледи по асистирана репродукция в град Корча, Албания и построиха нов мост..
В сряда минималните температури ще са от 4 до 9°, в София ще е около 2°. Вятърът ще отслабне и ще стихне и на много места в низините и котловините ще бъде..
Размерът на средния осигурителен доход за страната за септември 2025 г. е 1882,97 лв., а размерът на средномесечния осигурителен доход за страната за..
В "България днес" на 11 ноември слушайте: 01:19 – Актуално от България и сънародниците по света 11:11 – Български медици..