Четири са рисковите проекти по оперативна програма "Транспорт" от изминалия програмен период. Министърът на транспорта Данаил Папазов посочи, че рисковете идват от закъснелите процедури по стартиране на жп проектите Септември - Пловдив и Първомай - Свиленград, а в пътния сектор е натрупано закъснение в изграждането на магистралите „Марица” и „Струма”.
Проблемите в голяма степен са преодолени, заяви министър Папазов и увери, че ЛОТ-2 на магистрала "Марица" ще завърши тази година, а ЛОТ-1 в началото на следващата. Очакванията са автомагистрала "Люлин" също да завърши през следващата година.
Направено е и предложение за съфинансиране от държавния бюджет или от Българската банка за развитие, което да позволи все пак завършването на проектите, посочи Папазов:
В първото писмо беше за 50 процента да стане съфинансирането, а второто - след разговори с Министерство на финансите, беше за 40 процента.
Някои от проблемите ще се решат, защото са предвидени в субсидията и в капиталови трансфери:
БДЖ получи 30 милиона капиталов трансфер за тази година, като се планира в следващите години също да бъдат по 30 милиона, тоест съфинансирането тук не е пряко по европейски фондове, но пък този проект отпада от приоритетите. Капиталовите трансфер на НКЖ тази година ще бъдат увеличени с почти 55 милиона, като сме направили предложение за следващите две това увеличение да бъде по 57 милиона лева.
Има интерес от чуждестранни инвеститори за осъществяването на пътен и на железопътен проект, който свързва турската граница с Русе.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..