Правителството на Кипър официално обяви националния авиопревозвач "Кипърски авиолинии" (Cyprus Airways) за продажба. Според публикуваните покани срокът за заявяване на интерес от инвеститорите е 23-ти юли.
На потенциалните купувачи се предлагат акции или активи от дружеството. В момента правителството на Кипър е основен акционер в компанията. Държавният дял в нея възлиза на 93,67% от акционерния й капитал. Останалите 6,33% от акциите са притежание на частни инвеститори.
Решението на правителството да предложи за продажба своите акции беше приветствано от Съвета на директорите на авиокомпанията като решаваща възможност за оцеляване на дружеството, което е в тежко финансово състояние. До края на септември се очаква на правителството да бъде представено конкретно инвеститорско предложение. Едно от задължителните условия пред бъдещите собственици е авиокомпанията да продължи да лети от Кипър. Според Съвета на директорите компанията разполага с ликвидност за още една година, което дава на правителството необходимото време да намери подходящ инвеститор.
Състоянието и бъдещето на кипърския национален авиопревозвач бяха обсъдени днес и на среща на Съвета на директорите му с представителите на тройката международни кредитори, които са в Никозия за петата оценъчна мисия по възстановителната програма на Кипър.
Кипърският национален авиопревозвач е в сериозна финансова криза, с огромни загуби и в последните години се правят опити за неговото преструктуриране и продажба на стратегически инвеститори. Дружеството е обект на проверка от Европейската комисия по отношение на законността на държавната финансова помощ за него в размер на 102 млн. евро в периода 2012-2013 година.
През май миналата година започна изпълнението на оздравителния план, разчетен до 2017-а година. Той включва съкращения на персонала, намаляване на заплатите на оставащите на работа, продажба на самолети и слотове на компанията.
През последните три години правителството и мениджърският екип на "Кипърски авиолинии" водиха преговори с многобройни чуждестранни стратегически инвеститори от Близкия Изток и Персийския залив, Китай, Русия, Великобритания, но не се стигна до окончателно решение за спасяването на авиокомпанията.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..