Депутатите започнаха обсъждането на данъка върху таксиметровите услуги. Предложението е превозвачите да бъдат облагани с еднократен годишен данък между 400 и 1000 лева, но среща критиката от страна на опозицията. Според Георги Свиленски от БСП мнозинството застава зад интересите на определено лоби.
Защо едно таксиметрово лоби проби при вас? Защо отменяте 3-годишните разрешителни? За да може да не дават хората един път на 3 години 50 лева., а да дават 3 пъти по 50 лева. Този данък ще го плащат отново шофьорите, нямада го плащат превозвачите.
Менда Стоянова от ГЕРБ отговори, че това е начин данъкът да бъде внасян реално:
Това не е нов данък. Той дори би трябвало да е по-нисък. В момента големите превозвачи взимат от шофьорите данъка, но не го внасят, а сега ще бъдат длъжни да го внесат, защото иначе няма да получат разрешение от общината.
Дебатите се състояха в отсъствието на министъра на транспорта. Първото гласуване на това предложение в Пленарната зала ще бъде в петък.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..