80 на сто от българските фирми търсят възможности за разширяване на дейността си в чужбина. Това показват данните от допитване сред членовете на Търговско-промишлената палата, проведено през януари.
Намерението за износ на български стоки е водещ мотив за разширяване на дейността в чужбина, но все пак сред фирмите съществува и немалък процент от 34 на сто, които търсят външен партньор за съвместни инвестиции в България. За една четвърт от компаниите интересът към икономическо сътрудничество в чужбина се изразява във внос на стоки. Все още обаче малък брой от фирмите се ангажират да инвестират в чужбина. Такива намерения посочват едва 12 процента от анкетираните компании. Интересът на българския бизнес е насочен предимно към Германия, Русия, Съединените щати, Италия и Китай.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..