Летателните часове на българските военни пилоти са десет пъти по-малко от стандартите на НАТО. Това стана ясно от изявлението на командира на военновъздушните сили генерал-майор Цанко Стойков в авиобаза "Крумово". В базата в понеделник вечер катастрофира военен хеликоптер Ми-17, като при инцидента загинаха двамата пилоти на машината.
Загиналите пилоти от катастрофата на Ми-17 Пламен Пантелеев и Стоян Неделчев са имали по 17 и 18 часа полети от началото на година, а стандартите на НАТО са 180 часа годишно, от които 40 може да са на тренажор. Като причина за това нашите пилоти да не покриват тези стандарти, Стойков посочи липсата на достатъчно ресурсно осигуряване.
Командирът на военно-въздушните сили отказа коментар на версията за повреден опашен винт на хеликоптера.
"При такива случаи задължително се разглеждат три версии", уточни командирът на 24-та авиобаза бригаден генерал Димитър Иванов:
"Техническа неизправност, пилотска грешка или влияние на атмосферните условия. Комисията разглежда всичките тези варианти".
Разследването продължава, а в ранния следобед президентът Румен Радев пристигна в поделението за среща с командния състав.
Тренировъчните полети са прекратени заради тежкия инцидент. Остава въздушната охрана и готовността за реакция при бедствие.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..