Туристическият бранш настоява за повече пари за реклама

Снимка: БГНЕС

Повече средства за реклама на българския туризъм и промяна в начина на определяне на бюджета за туризма. За това настояват представители на бранша в писмо до институциите, които имат отношение по темата.

До 1% от приходите в туризма да отиват за национална реклама, поясни директорът на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова:

"Приходите, които са по официална статистика за предходната година, това са приблизително 6,9 милиарда лева, да бъдат взети като основна база и съответно бюджетът, с който ние да разполагаме, да бъде от 0,5%, което би формирало около 32 милиона лева за предстоящата 2019 г. с възможност и заложен механизъм за бавно и постепенно нарастване до 1%."

14 милиона лева са средствата за реклама през тази година. При наличие на повече средства е важно да се обърне по-голямо внимание на новите презокеански пазари на българския туристически продукт, да се изгради мрежа от специализирани представителства с фокус върху туризма по аналогия с търговско-икономиките служби на България зад граница, каза още Карастоянова. Искането на бранша е подкрепено о Българския съюз по балнеология и спа-туризъм, както и от бизнес и работодателските организации в страната.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Еврокомисар Елжбета Биенковска и министърът на икономиката Емил Караниколов дават изявления след неформалния съвет по конкурентоспособност на ЕС в София.

Елжбета Биенковска: Цифровизацията и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места

Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството  Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..

публикувано на 01.02.18 в 16:47