Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Със законовите промени се въвежда терминът "водач, извършващ дейността от името на регистриран превозвач, но за своя сметка". Той ще си плаща осигуровките, но ще шофира автомобил, чийто алтерантивен данък е платен от превозвача. Другите две възможности за водачите са - или да работят на трудов договор към превозваческите фирми, или да се регистират като превозвачи. Тази промяна се подрепя от големите софийски компании от бранша. Основната цел на промените е да изсветлят бранша, която няма да бъде постигната, смята Мариян Киров, който има превозваческа фирма в Пловдив
"За" сме, който си е физическо лице или ЕТ да си избира, ако иска по патент, а ние, които сме по ДДС, да си останем по ДДС, защото мен ще ме натоварите с още един данък. Данъците станаха много. Не вадим толкова пари. Мога да ви дам списък от 20 фирми в Пловдив, които са по над 100 автомобила, над 200, не са по ДДС, нямат и хора, които са назначени на трудов договор, не са в затвора. Благодарение на тези хора и аз се страхувам, че мога да вляза в затвора. Поради определени хора, другите, които искаме да излезем на светло, няма как да се случи.
Георги Ряпов, който също е от Пловдив, определи промените като "геноцид" и поиска данъка да не се определя от общината. Към момента изчисления за фискалния ефект от промените не са представени.