Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
От началото на годината "Топлофикация София" е завела около 2 хиляди дела срещу неизрядни клиенти, съобщиха от дружеството. Три пъти се е увеличил обаче броят на сключените споразумения между потребителите и компанията.
Същевременно Комисията за енергийно и водно регулиране обяви, че прави всичко възможно да промени общите условия между потребителите и топлофикациите, с което да отпаднат и таксите за юрисконсултски услуги, плащани от абонатите при дела с дружествата.
Председателят на енергийния регулатор Иван Иванов отхвърли обвиненията на омбудсмана Мая Манолова, че е излъгал потребителите за отпадането на юридическите такси, а забавянето аргументира с това, че все още не се е произнесъл съдът:
Аз не по-малко от всеки български потребител на топлинна енергия желая да не се повтарят случаи, в които потребител със задължение от порядъка на 7 лева, трябва да плати 700 лева разноски при завършване на делото.
От своя страна, от "Топлофикация София" отчетоха, че заведените от тях дела не стават повече и дори потребителите, които си плащат сметките навреме, вече са 80 на сто от клиентите им. Говорителят на столичната "Топлофикация" Елизабет Павлова посочи:
Нашата цел не е да водим дела и само дела, а да намерим един разумен баланс както за компанията, така и за клиентите, и тогава, когато те имат просрочени задължения и наистина нямат в момента финансова възможност, да им дадем възможност пък да сключат споразумения и за разсрочат задълженията си.
Събираемостта на втората по големина топлофикация в страната - Пловдивската, е над 80 на сто.