Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Влязлата в сила от 1 септември тази година нова Наредба за статута и професионалното развитие на учителите и педагогическите специалисти постави множество въпроси пред университетите, които подготвят учители.
Новата наредба е рестриктивна към университетите, тъй като практическата подготовка на студентите, които получават професионална квалификация "учител" трябва да се осъществи от учители-наставници. Такива могат да са само старши или главни учители, а те са малко, а и не всички желаят да са наставници, казва заместник-ректорът по учебната дейност на Шуменския университет проф. Наталия Витанова:
Това внася определени притеснения у нас, че ние няма да можем да организираме практиката на студентите си, тъй като няма да има достатъчно учители-наставници. Нашият опит показва, че не винаги придобитата квалификация е гаранция за успех и за умения да работят със студентите и всъщност по този начин една група учители, иновативни, не могат да вземат участие в практиката на студентите точно поради тези ограничения в наредбата.
Предложението на професор Витанова е или да се промени тази част от наредба 12, или да бъде даден гратисен период от година-две, за да могат младите учители да добият необходимата квалификация за наставници.