Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Комисията за защита от дискриминация препоръча промяна в общите условия на един от мобилните оператори, така че договори за услуги да могат да се сключват и чрез упълномощено лице. Поводът е отказ на компанията да предостави услуга на болна и неподвижна жена, въпреки че за целта тя е издала пълномощно на сина си.
В сигнала си до Комисията за защита от дискриминация жалбоподателката разказва, че на основание общите условия на оператора ѝ била отказана услуга въпреки завереното при нотариус пълномощно, с което тя дава право на сина си да я представлява пред компанията и въпреки предоставеното копие на неин документ за самоличност. Според нея това поставя в неблагоприятно положение лицата с увреждания и противоречи на законодателството, посочва, че е оперирана, с инсулт и е в невъзможност за придвижване поради подмяна на тазобедрена става.
В становище до КЗД от оператора посочват, че не биха допуснали каквато и да е дискриминация и че политиката им за несключване на договор с пълномощно по никакъв начин не била насочена към хората с увреждания.
От КЗД обаче посочват, че тази политика представлява непряка дискриминация по смисъла на законодателството. Експертите са наложили глоба на компанията в размер на 2500 лева. Решението е потвърдено на две съдебни инстанции.