Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Клиентът винаги е прав. Но дали е така?

козметика стоки магазин потребител
Снимка: dnevnik.bg

Всеки е чувал фразата “Клиентът винаги е прав.” Неин автор е Маршал Фийлд – американски милионер, който е живял в края на 19 - началото на 20 век. Той бил роден в Масачузетс в семейство на фермери. На 17 години започва работа в магазин, а на 28 години вече бил съсобственик на верига от магазини в Чикаго. От самото начало Маршал наложил в своите магазини политика, която била насочена изцяло към интересите на клиента. Това фундаментално го отличавало от другите магазини. Клиентите можели да върнат стоката си без никаква причина, а на продавачите било строго забранено да им противоречат.

Касим Касимов е млад човек в работоспособна възраст от Шумен. От известно време в профила си в една от социалните мрежи той изразява недоволството си от политиката на конкретна голяма хранителна верига. От месеци той си тръгва с безплатна стока от магазини на веригата, възползвайки се от рекламното послание „Свежо или безплатно – ако намерите продукт с изтекъл срок на годност, ще получите същия или подобен безплатно“. Защо и как се промени отношението на служителите на търговската верига към него? И дали, и как Касим търси правата си?

„Акцията“ на Касим повлече крак и набра редица последователи в цялата страна. Последователи най-вече в социалните мрежи, защото напоследък, оказва се, българинът е по-активен там. Там се оплаква, там търси съвети, там получава отговори от съмишленици. А има органи, които могат да защитят правата ни. Потърсихме отговор на въпросите, които възникват след разказа на Касим Касимов. След близо месец опити да се свържем с представители на конкретната търговска верига на различните й управленски нива, в крайна сметка тази сутрин получихме кратък писмен отговор. Ще цитирам дословно. "След получения сигнал за стоки с изтекъл срок на годност в един от магазините на нашата търговска верига в Шумен бе предприета вътрешна проверка по случая. Българската агенция по безопасност на храните също направи проверки и в двата обекта от веригата в града и не откри никакви нарушения. Високото качеството на продуктите е основен приоритет на нашата фирма. Осъществяваме стриктен контрол във всичките ни 117 магазина в страната и държим да предлагаме на потребителите само най-доброто. Развиваме непрекъснато политиката си спрямо клиентите си и се гордеем с практиките, които сме наложили през годините. Една от тях е свързана именно със случай на стока с изтекъл срок на годност. Ако наш клиент намери такъв продукт в магазина, след това получава същия в срок. Това е вече установена и работеща практика, която е изцяло в услуга на клиентите. Удовлетворението на потребителите е най-важно за нас и затова в ежедневната си работа винаги се стремим да бъдем лоялни и честни към тях". Така завършва писменият отговор.

Какви са правата на клиента и на търговеца в конкретния случай и по принцип. Хранителните стоки извън срок на годност не би трябвало да присъстват на рафтовете на магазините, в които пазарувам, категоричен е председателя на КЗП Димитър Маргаритов. 



БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

Социалните услуги в действие

Продължава реализирането на реформата на социалните услуги в България. Конкретните мерки за закриване на домовете за хора с увреждания се изпълняват съобразно приетите планове за новата дългосрочна грижа, а мерките са съобразени с възможностите на държавния бюджет и възможностите за осигуряване на инвестиционни фондове. Това стана ясно по време на..

публикувано на 12.11.24 в 15:45

Бамби от село Осен

Митка Колева от село Осен, община Главиница, отглежда в двора си малко сърненце, което се казва Бамби.  Бамби расте и е приятел с котки и кучета. Големият проблем на Митка е къде и кога ще бъде преместено животното.  Чуйте репортаж по темата на Калина Грънчарова.

публикувано на 12.11.24 в 11:46

Светът на геймърите

Отборът на СУ ,,Панайот Волов“ в Шумен спечели първо място на игрови компютърен форум, който се проведе за първи път в Шуменския университет ,,Епископ Константин Преславски“. Състезанието бе част от тридневната научна конференция с международно участие МАТТЕХ 2024.  Срещата ни с победителите е повод да се помисли как компютърните игри могат..

публикувано на 12.11.24 в 11:40

Кметът отчете година управление

30 448 938 лева са постъпленията от собствени приходи по бюджета на общината за първите девет месеца на тази година, стана ясно по време на отчета на първата година от управлението на кметския екип на община Шумен начело с проф. Христо Христов. Отчита се по-голяма събираемост – с над 4 млн. лева в сравнение с 2023. Събраните приходи от данъци са..

публикувано на 11.11.24 в 15:16

Теодосий Теодосиев за дисциплината

Учителят по физика, вдъхновител и съвременен будител Теодосий Теодосиев днес е в Шумен. В ранния следобед той разговаря с учениците на шуменската школа „А и Б“, а довечера от 17:30 часа в Регионалната библиотека “Стилиян Чилингиров” е срещата му с шуменската общественост. Темата на срещата е “Будителите на 21 век”. Школата по приложна математика..

публикувано на 11.11.24 в 14:48
Язовир

Мъртвият обем на "Тича" два пъти по-голям

Водата в язовир "Тича" за месец е намаляла с 6,71%. Нивото му към края на октомври, според данните на МОСВ, е 142 милиона кубика. Притокът на вода е 0,061, а разходът, който язовирът прави, е 1,6 кубически метра в секунда". Общият обем на е 311 милиона и 800 хиляди, а мъртвият, според спецификациите на съоръжението, е 40 милиона. Това ли обаче е..

публикувано на 11.11.24 в 12:56
Морис Ванес - Снимка Радио Шумен

Един белгиец в село с трийсетина

От 5 години Морис Ванес живее в поповското село Помощица - обезлюдено поповско село, в което няма магазин, нито училище, няма и кръчма. Затова пък има най-много басейни на глава от населението. Постоянните му обитатели са 33-ма, но но пък има цели 8 басейна.  25 от къщите са изкупените от чужденци, от тях напълно обновени са 15. В село Помощица..

публикувано на 11.11.24 в 11:08