Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Военен пилот от Шумен за трагедията край Шабла

4
Снимка: БГНЕС

„Самолетът и пилотът нямат вина за инцидента над Шабла. Виновни са политическите недоразумения, чрез които е допуснато критично намаляване на летателните часове на българските летци“. Това каза за Радио Шумен Николай Калев - бивш военен пилот с над 20 години стаж и повече от 1600 летателни часове.

„Преди 1989 година се летеше много при различни метеорологични условия, включително и през нощта“, каза Калев. По думите му, в момента летателните часове на българските военни летци са между 30 и 50 годишно и са крайно недостатъчно. Нужни са поне 100 часа годишен нальот. За сравнение, натовските им колеги летят по 160 -180 часа годишно, поясни Калев.

Според него, причините за инцидента не са в самолета, защото машините преминават през редовни капитално-възстановителни ремонти.

„Политическият елит трябва да си направи кардинални изводи след този пореден инцидент и да се обърне специално внимание на българските ВВС. Минимумът, с който трябва да разполага Българската армия, е две ескадрили с по 16 самолета, за да извършват отбранителни операции над българското небе“, каза още Калев. По думите му, това, разбира се, струва пари, но е необходима и политическа воля.

Чуйте цялата позиция на Николай Калев в интервю на Мина Денева.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

Студът и здравето на сърцето

Очаква се температурите навън да се понижат рязко през следващите дни.  „Студът води до повишаване на кръвното налягане и опасност от инфаркти и инсулти за хората с кардиологични проблеми“. Това заяви специалистът- кардиолог д-р Христиана Златева. Д-р Златева препоръча на хората с хронични заболявания да правят по-кратки разходки в студа и да..

публикувано на 19.02.25 в 16:05

Как се шофира при сняг

Съвременните автомобили понякога провокират отпускане от страна на шофьора, който се доверява изцяло на електронните асистенти.  Но, нито най-модерните системи за безопасност, нито добрите гуми, нито задвижването на четирите колела са всемогъщи през зимата.  Основното правило, което пренебрегват много водачи е, че при сняг трябва да променят..

публикувано на 19.02.25 в 13:30

Сколиозата идва тихо и остава до живот

Според статистиките всяка година в България пациентите страдащи от сколиоза правят повече от 15 000 посещения при ортопед, приблизително 1000 деца слагат коригиращи корсети, а приблизително 300 се насочват към оперативно лечение. Най-засегнати са децата между 9-16 годишна възраст, като 80% от тях са момичета, които са засегнати не само физически, но..

публикувано на 19.02.25 в 12:47

Зимата като приказка

След като лютата зима най-накрая се настани удобно в Североизтока, тя напомни, че бялата покривка носи и радост в душата. Много хора смятат снега за враг, за едно препятствие, което само ги забавя и затруднява нормалния начин на живот.  10-минутният преход до работното място става половин час, а с всеки сантиметър сняг расте и рискът от катастрофи...

публикувано на 18.02.25 в 14:14

Опасна мода сред учениците

Магистър фармацевтите алармират за нова опасна мода - предозиране с парацетамол сред подрастващите. В социалните мрежи съществува предизвикателство, което крие сериозни рискове за здравето.  В писмо до медиите фармацевтите настояват да не се поставят вендинг автомати за лекарства извън аптеките, а да се търсят възможности за откриване на денонощни..

публикувано на 18.02.25 в 12:11

ТЕЛК неволи в Шумен

65-годишният Красен Колев от Шумен е оспорил решението на местната ТЕЛК, защото при освидетелстването му са променили водещите диагноза и това намалява инвалидната му пенсия. Той смята, че нищо не се е променило в здравословното му състояние и не вижда причина за намаление на процентите.  Затова изпраща преписката в НЕЛК, откъдето са върнали..

публикувано на 18.02.25 в 08:25