Общият българо-румънски участък на река Дунав се характеризира с много на брой критични участъци, в които при определени водни стоежи липсват необходими дълбочини. Това създава затруднения за корабния трафик, често с негативни финансови последствия за товародателите, спедиторите, корабособствениците и други.
Извършването на драгажна дейност за обезпечаване габаритите на корабоплавателния път е една от основните дейности на Изпълнителна агенция „Проучване и поддържане на река Дунав“. Наличната техника е физически остаряла и с нея Агенцията не може да извършва адекватно поддържане на корабоплавателния път в най-критичните участъци.
По проект на Оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура" на Европейския съюз вече е доставено ново оборудване, което ще бъде допълнено с още съоръжения и така страната ни ще разполага със собствена и модерна техника за рехабилитация. Божидар Янков, директор на Дирекция „Европейски програми, проекти и връзки с обществеността" към Агенцията обяснява какво представлява драгирането и защо е важно за трафика по реката пред Миглена Стефанова.
Повече подробности може да чуете в прикачения файл.
Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ работи по проект, наречен „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пристанищни приемни съоръжения в българските пристанища за обществен транспорт с национално значение“. Той се реализира с европейски средства чрез Оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г...
Два от най-мащабните проекти, които се реализират в момента по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“, ще имат финансиране и през следващия програмен период. Това каза инж. Галина Василева, ръководител на управляващия орган на програмата. Те са свързани с изграждането на АМ „Струма“, Лот 3.2 и строителството на скоростната жп..
Развитието и безопасността на всички видове транспорт в страната са във фокуса на новата програма „Транспортна свързаност“, за периода 2021-2027 година. Приоритетите разясни инж. Галина Василева, ръководител на управляващия орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура". Програмата „Транспортна свързаност“ попада в обхвата на една от..
Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ приключи още един от значимите си проекти. Той е свързан с проектирането, доставката на оборудване и изграждането на системи за сигурност, интеграцията и визуализацията на територията на пристанищните терминали за обществен транспорт с национално значение като „Варна-Изток“, „Варна-Запад“ и „Бургас-Изток..
Десетки камери и други съоръжения вече са поставени по българските морски пристанища. Те са резултат от реализирания проект на Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ по Оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Общата стойност на дейностите е над 7 231 917 лв., като Европейският фонд за развитие е..
„VTMIS“ е един от най-успешните проекти, по които работят от Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура” по Оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“. С него се постига подобряване в управлението, безопасността и сигурността на корабоплаването и екологичния контрол в морските пространства на Република България..
Три плавателни съда, които се строят в момента, ще улеснят в значителна степен поддържането и рехабилитацията на корабоплавателния път в общия българо–румънски участък на река Дунав. Очаква се те да заработят като система през следващата година. Така ще бъде гарантирана и безопасността на плаването по реката. Оборудването се доставя по проект,..