Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Трябва да има по-силен контрол върху изборната агитация в интернет, заяви Димитър Ганчев от "Интернет общество“ по повод сигнал до "Хоризонт" за появила се реклама на кандидат за евродепутат в игра, достъпна в интернет.
Според Ганчев няма нищо необичайно, а по-скоро примерът показва неправилно насочването към аудитория:
Има механизми, с които се избягва показване на неподходяща реклама за деца, само че партийната агитация не се включва в тази реклама. Механизмите в интернет за контрол на рекламата, за нейното таргетиране, вероятно все още не са достатъчно добри и трябва да се работи повече.
Според Ганчев трябва да се разшири понятието реклама за възрастни и в него да влизат не само еротичните сайтове:
Те едва ли са се прицелвали точно към това. В механизмите за публикуване на реклама в интернет не казваш "публикувай ми името ето в тази игра", "публикувай ми я на такава и такава аудитория". Отделен е въпросът дали е правилно таргетирана аудиторията, дали е правилно създаден акаунтът в "Гугъл", защото тя, като си създавате акаунт, вие определяте каква ви е възрастта и ако не сте я определили точно, можете да получите реклама, която не е предназначена за вас.
Заради сигнал с участието на деца ЦИК наскоро спря реклама на една от партиите.
Репортажа на Добромир Видев можете да чуете от звуковия файл.
Сигнали за нередности в предизборната кампания може да изпращате на e-mail: reporter@bnr.bg
Репортерите на БНР ще ги проверят
АНОНИМНОСТТА Е ГАРАНТИРАНА