Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Това каза за първи път след скандала с вредните емисии на автомобилите на концерна "Фолксваген" новият главен изпълнителен директор Матиас Мюлер в интервю пред "Блумбърг":
Има две неща, които трябва да разделим в отговора на този въпрос. Проблемът с азотните оксиди е единият, за който все още смятаме, че са засегнати 11 млн. автомобила. Това е най-лошият възможен сценарий според нас. 9 млн. от тях, вероятно, са в Европа, но има автомобили и в САЩ, и в останалата част от света. През ноември смятахме, че 800 хил. превозни средства са засегнати и затова започнахме задълбочено разследване с германски власти. Голяма част от тези 800 хил. автомобили не могат да бъдат открити.
Става дума за 9 различни модела и ние продължаваме да разследваме. Сега обаче смятаме, че засегнатите автомобили са 36 хил., което значи, че резервът от 2 млрд. евро, който бяхме определили за решаването на проблема, може да бъде ревизиран.
11 млн. автомобила ще бъдат поправени до края на следващата година, категоричен беше Мюлер:
Това е голямо предизвикателство за компанията, но в крайна сметка го посрещаме и организирахме кризисен мениджмънт , защото за нас е много важно да изясним какво точно се е случило. Всичко започна с проблема с емисиите, но е необходим много по-задълбочен анализ.
Засега е ясно, че много служители в компанията са замесени, но за съкращение на персонал засега не се говори. Скандалът обаче ще има сериозни икономически последици за компанията, чийто акции буквално се сринаха.