Към този момент все още трудно може да бъдат изчислени щетите за българския бизнес от блокадата на гръцките фермери на граничните пунктове. Това каза за Хоризонт Койчо Русев, член на управителния съвет на Асоциацията на българските предприятия за международни превози. Според него голяма част от загубите на превозвачите не са в резултат само от чакането на границата, а идват и от автомобилите, които изобщо не са тръгнали да изпълняват курсовете си.
В гаражите има т. нар. непреки разходи, които са много сериозна част при формирането на себестойността на превозите и те трудно могат да бъдат защитени сега, защото по принцип ние отказваме заявките и нашето предложение беше документите да изчакат да се решат въпросите. Това, което се предлага от името нашите сдружения да предявим претенции към гръцките земеделски производители, които ни създават проблемите е много трудно. Тъй като миналата година ние на правихме подобри изчисления, представихме наши искания, от гръцката страна казаха, че трябва всяко искане да има определен адрес, определеният земеделски производител, който е участвал или пък тяхна организация, която е извършила това и по този начин ни поставиха в невъзможност да продължим исканията си, каза Койчо Русев.
Той призова Асоциацията на българския бизнес да не блокира границата с Гърция като ответна мярка, което обяви, че ще направи днес. Аргументът е, че няма логика в момента, в който ние атакуваме действията на гръцките фермери в Европейския съд, да правим същото като тях.