Промяна в нормативните документи ще задължи производителите да обозначават на етикета влагането на вода и соли в пилешкото месо. Това съобщи директорът на Агенцията по храните Йордан Войнов.
При съвместна проверка инспектори на aгенцията и на Комисията за защита на потребителите установиха, че в търговската мрежа се продава пилешко с наднормени количества вода.
Председателят на комисията Дамян Лазаров днес съобщи имената на фирмите-нарушители. Седем фирми са си позволили да подвеждат потребителя като му продават и вода заедно с месото. Това са дружествата ЕТ "Мария Цонкова", "Чикън груп", "Галус Трейд", "Пилко", "Поло комерс", "Нанюк интернешънъл" и "СВС 98". При всичките фирми нарушението е почти идентично, разликата е само в продукта - пилешки пържоли, бонфиле или бутчета.
Информацията на опаковката на продукта е невярна. Продуктът трябва да се казва заготовка от птиче месо, тире пилешки бутчета, а не само пилешки бутчета, замразено, заяви Лазаров.
Наредбите позволяват в заготовките да се влага допълнително вода, но на етикета трябва да е изрично посочено, че това е заготовка, обясняват експертите. Според шефа на Агенцията по храните, проблемът не съществува при големите фирми, които затварят цикъла и сами произвеждат пилетата. По-малките обаче купуват суровини от тях след което ги разфасоват и ги предлагат на пазара като компенсират с вода това, което са платили на крупните производители.
Шмекеруващите, по думите на Войнов, фирми ще бъдат глобени с по десет хиляди лева.