38 са критичните райони по река Дунав, установени в българо-румънския проект за подобряване състоянието на инфраструктурата и условията за корабоплаване. Проектът по Оперативната програма "Транспорт" засега изостава по вина на румънските партньори, съобщи директорът на Агенцията за поддържане и проучване на река Дунав в Русе Георги Георгиев.
Основните цели на проекта са плавателният път да бъде с дълбочина от 2,5 метра и широк 180 метра, като това трябва да стане чрез увеличаване дълбочината на реката и укрепителни мерки по брега и островите, уточни Георгиев.
Според експерта, една от проблемните точки е остров Белене, където критичният участък е от 15 километра:
Аз винаги съм казвал, че нашият проект си противоречи до голяма степен с бъдещия проект за изграждане на АЕЦ "Белене", тъй като за охлаждане на реакторите е необходимо голямо количество вода, което трябва да се вземе от река Дунав. Нашата цел е обратно - да пренасочим по-голямо водно количество към фарватера, за да можем да осигуряваме достатъчно дълбочина. Това е един доста критичен момент, който ние ще трябва да преодоляваме заедно с проектантите на АЕЦ "Белене". Отделно "Белене" е много сложен и откъм страна на екологията. Той е също там биосферен резерват, влажна зона, "Натура 2000", което допълнително усложнява решаването на обстановката около Белене.