Възможно е проблемите в БДЖ да доведат до създаването на ново дружество, каза за "Хоризонт" министърът на транспорта Ивайло Московски.
Това са проблеми, трупани едва ли не вече десетилетия. Нужна е била политическа воля те да бъдат решени. Към това като прибавим и фактическата обосновка, затварянето на Кремиковци, затварянето на торовите заводи, затварянето на тежката металургия, факт е, че железниците в това състояние, в което са, не могат да продължат да съществуват. В крайна сметка железницата трябва да бъде такава, каквато държавата може да си я позволи. Ако не успеем да оздравим тази железница, този оператор БДЖ, се търсят механизми за създаване на нова компания.
Министър Московски покани членовете на синдикатите в железниците за разговор още утре.
Председателят на Синдиката на железничарите в България Петър Бунев потвърди готовността си за диалог. Той посочи в каква посока ще бъдат отправяните към сегашното ръководство на железниците искания:
Не мога да приема, че в Съвета на директорите трябва да бъдат трима изцяло външни и само финансисти. Мисля, че поне един железничар трябва да има вътре. Като изхождаме от тежката ситуация, мисля, че трябва да има представител от Министерството на финансите и Министерство на транспорта.
Има доста желаещи да напуснат системата на БДЖ, за да получат предлаганите 6 брутни заплати, каза Петър Бунев. Според него от предложението ще се възползват около 1000-1200 души.