Близо половината от българите твърдят, че правата им на потребители са били нарушавани през изминалата година, сочи проучване, поръчано от сдружение "България на гражданите" по повод днешния европейски Ден на потребителя. Само 10 на сто от потребителите с нарушени права, обаче са потърсили помощ от правозащитна организация, заяви бившият еврокомисар Меглена Кунева.
За първи път ЕК е предвидила 175 млн евро по програма "Потребители" в рамките на "Стратегия 2020" и това е много важно, защото потребителските организации могат да осигурят представителството на потребителите пред важни институции, коментира Кунева.
Да бъдем представлявани от потребителските организации пред съда. И освен това, защото и в тези времена, в които говорим за реформа в областта на публичните разходи, ще намалим администрацията, но ще дадем повече възможност на неправителствените организации да се занимават с проблеми, които са важни, каза още тя.
Проблемът в България е, че не се правят сравнителни оценки между проучвания от различни години, смята Меглена Кунева:
Европейската комисия каза, че един от начините да се бори с кризата е създаването на интернет пазари, показа, че това е проблем и каза, че един от начините е да се вложат повече пари и следващата година да видим дали 91 процента ще останат недоволни. Това е индикатор за икономиката.
В България статистиката обаче явно не служи като съюзник в икономическата политика и затова година след година продължаваме да отчитаме най-неудовлетворения и най-невярващ потребител в Европа.
Днес Комисията за защита на потребителите ще обяви данните от анкета сред гражданите за познанията им при ползване на финансови услуги. През тази година Денят на потребителя е под мотото: „Нашите пари, нашите права - кампания за реалния избор във финансовите услуги”.
Информацията е на Олга Иванова