Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

МиГ-29 се разби край Граф Игнатиево

Снимка: БГНЕС

Български МиГ-29 падна в района северно от Авиобаза Граф Игнатиево. При излитане за изпълнение на летателна задача на борда на учебно-боен самолет днес в 10.35 часа е възникнал пожар. По указание на ръководителя на полети пилотите са насочили самолета в безопасно направление и са катапултирали успешно на 1,5 км източно от село Голям чардак.

Двамата пилоти майор Илия Дойчинов и капитан Петър Методиев са били откарани във Военната болница-Пловдив. Единият от тях има счупвания на прешлени, показват данните от първоначалния преглед. 

© Снимка: Кремена Данева

При излитането, още на пистата, от задната част на машината избухнали пламъци с дължина около 10 м. Веднага е издадена заповед за катапултиране. В разговор с майор Илия Дойчинов се взима решение самолетът да се изведе на безопасно за населението място. Насочен е на северозапад, между селата Царимир и Голям чардак. На височина около 200 м пилотите катапултират, а машината се взривява на земята, обясни генерал-майор Константин Попов, командир на Военновъздушните сили.

Дежурният лекар в Спешната помощ в болницата "Свети Георги" д-р Румен Цонев обясни, че при катапултирането екипажът се изстрелва заедно със седалката, а системата за катапулт е достатъчно съвременна, за да бъдат запазени животът и здравето на пилотите на самолета.  

Комисия е започнала работа за установяване на причините за катастрофата на изтребителя. Докато не станат ясни причините за инцидента българските пилоти спират участието си в българо-американско учение "Тракийска звезда".

Катастрофиралата машина е преминала задължителния технически преглед преди полет. Тя е с удължен ресурс, както всички самолети от модификация МиГ-29, и участва в даването на дежурства по охрана на въздушното пространство по линия на НАТО.

Според Димитър Ставрев от специализираното авиосписание "Криле" причината за пожара на борда на падналия МИГ може да са проблеми в двигателния отсек:

Това, което може да се направи, е предположение, че вероятно при излитане подтелната бака се е докоснала до пистата, получило се е теч на гориво, което е паднало в горещата зона на двигателите и това е предизвикало пожар. Самият факт, че момчетата са се катапултирали веднага след излитането, показва, че не са имали никакъв шанс да продължат полета и да спасят самолета, тъй като при отказ на единия двигател, те спокойно могат да се върнат с другия двигател на летището.

 

По публикацията работи: БНР
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна