Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Забавянето на строежа на автомагистралите у нас е бягане от отговорност от страна на управляващите

Снимка: БГНЕС

Забавянето на строежа на автомагистралите у нас е бягане от отговорност от страна на управляващите, коментираха от БСП. Оскъпяването на част от проектите също е в минус на инвестиционната политика на кабинета. 

Депутатът Димчо Михалевски направи уточнението, че не всичко у нас е магистрали: "Магистралите в България представляват 2,25% от всички пътища републикански в страната, а дължината на тази мрежа е над 19 хиляди км."

Лидерът на БСП Сергей Станишев допълни:"Те обясняват всички забавяния с обстоятелства извън тях. Това са щъркелите на АМ "Хемус", костенурките на АМ "Струма". По думите на Станишев АМ "Люлин" е оскъпена със 120 млн. лева, а лошата настилка на Лот 2 на автомагистрала "Тракия" е неопровержим факт. "Имаме случаи на пропадане на настилката, 15 км от Лот 3 ще бъдат преасфалтирани."

Сергей Станишев отчете и нов рекорд на премиера Борисов: "Правене на първа копка на най-късата отсечка на Лот в България през всички години на строителство на магистрали това е отсечката на "Хемус" в района на Шумен от 7,5 км. Когато беше правена тази първа копка имаше всъщност разрешително за строеж само на 120 метра от тази отсечка."

При предишното правителство са пуснати 114 км магистрали, изчисли Станишев. Тогава са рехабилитарани и около 7 000 км от републиканската пътна мрежа. "Сметката за управлението на ГЕРБ е, че в рамките на мандата най-вероятно ще бъдат пуснати общо около 200 км магистрали, за които имаше осигурено финансиране от предишното правителство."

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова смята, че това изказване вероятно се дължи на началото на неформалната предизборна кампания, която започва от страна на БСП.

"Ако оставим мъжете да си мерят километрите, аз, като жена, имах мъжеството да покажа как се управляват пътища, как се контролира реализацията на пътни проекти и най-важното, да покажем, че знаем какво инвестираме, знаем как инвестираме европейските и държавните пари и най-важното, което трябва да кажем безспорно е, че не трябва да се страхуваме да контролираме и не трябва да се страхуваме, ако има някакви проблеми, някакви несъответствия, те да бъдат показани прозрачно и там, където има проблем, той да бъде коригиран.

Коментарът е свързан със 114 км построени магистрали и почти 7 000 км рехабилитирани. Това, като километри, представлява 1/3 от републиканската пътна мрежа на територията на страната. Ако 1/3 от пътищата в страната бяха рехабилитирани, нямаше всички ние да се оплакваме, че живеем в страна, в която пътищата са с дупки, с неравности и в лошо състояние."

По публикацията работи: Даниел Инков
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени