Да се изработят механизми за спазване на забраната върху всички форми на реклама, промоция и спонсорство, свързани с тютюневите изделия в България. Около това се обединиха участниците в кръгла маса, организирана от "Коалиция за живот без тютюнев дим".
Забраната за реклама значително намалява броя на новите пушачи, подпомага по-лесното отказване от цигарите и е един от най добрите начини за намаляване на употребата на тютюн и тютюневи изделия, подчерта Емилия Тончева, директор на българския офис на Световната здравна организация.
В рамките на дискусията бяха очертани законодателните мерки в тази посока, като беше отчетено, че тютюневата индустрия постоянно опитва нови промоционални тактики, за да заобиколи тази забрана за реклама. Това се случва чрез специални подаръци, насочени към младите хора, използване на социалните мрежи, финансиране на дарения за благотворителни организации.
Тютюневата индустрия се прицелва в младите хора с рекламата и спонсорството, с цел да ги превърне в пушачи и това се свързва със смъртността, посочи Емилия Тончева.
По данни на Световната здравна организация, тютюнът убива 5,4 милиона души в световен мащаб годишно. До 2030-а година тютюнът ще убие около 9 милиона души, като числата се увеличават всяка година. Ако не се предприемат сериозни мерки, тютюнът ще убие един милиард души през 21-ви век.