От Института за развитие на публичната среда смятат, че субсидиите за политическите партии трябва да бъдат намалени поне наполовина. Организацията оповести колко са харчили партиите за последната предизборна кампания. Повече от половината разходи на партиите за изборите на 12-и май са били за медийно отразяване, посочи Антоанета Цонева - председател на Иститута за развитие на публичната среда.
Това е значително по-различна картина от тази, която имаме на други места по света. 52 процента са твърде висок дял в общите бюджети за медии, каквито се насочват в България. Традиционно кампанията в България е силно медитизирана.
45 процента от средствата са дадени за медийно отразяване в частните теливизии, 9 процента за онлайн медиите. Делът на обществените медии за БНТ е 12 процента и за БНР - 3 процента.
Антоанета Цонева определи българските партии като много лениви, защото разчитат почти изцяло на държавната субсидия, която трябва да се намали:
Винаги сме стояли на тази позиция. Субсидии трябва да има, но субсидиите трябва да бъдат редуцирани поне с 50 процента, за да могат партиите да започват да изработват рефлекс да се свързват със своите избиратели и посредством кампании за набиране на средства. Българските партии са станали изключително лениви заради лукса, в който пребивават, и голямата субсидия, която получават. Разочароващо е, че в крайна сметка до редукция на тези средства няма да се стигне.