Една истинска интернационална вокална прима ще пее в петък заедно със СО на БНР Фредрика Брилембург, мецосопран. (Разбира се, вокалните примадони не трябва непременно да бъдат сопрани, за да се влюбват невинно - щастливо или нещастно, те могат да бъдат и мецосопрани, каквато е американската певица). Солистката е успяла някак да помести пътуването и гастролирането си в София между два спектакъла на операта в Амстердам - Нидерландската опера (операта на Кралство Холандия). Според официалната й уеб-страница през цялата настояща седмица тя няколко пъти се явява като Флора в „Ла Травиата” на Верди в Амстердам. От февруари до април г-жа Брилембург - артистка на свободна практика - се изявява основно на сцената на Нидерландската опера, след което й предстоят гастроли в Токио и в Торино. С нетърпение очакваме появата й в зала „България” в нелекия от изпълнителска гледна точка, но изключително вълнуващ вокален цикъл от Густав Малер „Песни за мъртвите деца” (Kindertotenlieder). Очакваме да се убедим лично в заявката от нейната рекламна брошура, а именно, че „тя предизвиква възторзи с бляскавия си богато оцветен глас, но също така и с харизматичното тълкувание на водещите партии за нейния глас”.
Поредната концертна програма на Радиооркестъра е само с 2 произведения в двете части на концерта. Тя сякаш бележи завой към музиката на XX век, като напуска задължителните територии на Хайдн, Хендел, Менделсон, очертали се през миналия сезон, в началото на работата с шеф-диригента Емил Табаков. Двете творби са от Густав Малер и от Арнолд Шьонберг и са от първото десетилетие на 20-ия век. Реформаторът на музиката в 20-ото столетие Арнолд Шьонберг, известен като „баща на додекафонията”, е създал своята симфонична поема „Пелеас и Мализанда” по текстове на Морис Метерлинк. Поемата обаче се числи към онази половина от творчеството на Шьонберг, която е чисто тонална, при все, че додекафонията се смята за разновидност на атоналната музика.
„Пелеас и Мелизанда” на Шьонберг бива определяна като гениална творба - тя ще бъде изпълнена за първи път на концерт в България. Българската й концертна премиера безусловно ще е поредното предизвикателство за радиосимфониците и Емил Табаков.
Концерта ще бъде предаван директно по програма „Христо Ботев”.
След неговия край – останете на вълните на програмата за да слушате още музика: камерна от Панчо Владигеров, както и джаз с Оскар Питърсън и Ицхак Пърлман.
В програмата:
Густав Малер - „Песни за мъртвите деца”
Арнолд Шьонберг - „Пелеас и Мализанда”