Не виждам причина ВМЗ - Сопот и "Кинтекс" да останат държавни дружества. Останалите над 100 предприятия, в които министерството има някаква роля, но на практика никаква, това са предприятия, които са приватизирани и от които министерството има от 0,1% до няколко процента. В тези предприятия почти няма печалба. Една от причината ВМЗ - Сопот и "Кинтекс" да не са приватизирани е, защото са апетитни. Ако ВМЗ - Сопот бъде преструктурирано, това предприятие може да стане точно толкова гъвкаво и печелившо, колкото са другите 6 част фирми. В България има 7 фирми, които произвеждат оръжие и 6 от тях са частни и работят много добре, каза Каролев.
Икономистът обясни, че в момента се обсъжда дали Дирекция "Концесии" да остане в Министерството на икономиката или да отиде на директно разпореждане от министър-председателя.
Каролев беше категоричен, че след 2009-а година няма нито една година в България, в която бюджетът на държавата да не е бил по-голям от предишната година, няма нито една година, в която държавата да не храчи повече.
Икономистът коментира и бюджета за следващата година:
Профсъюзите твърдят, че трябва още да се увеличи минималната работна заплата. За последните 6 години минималната работна заплата беше увеличена с 60%, а ръстът на икономиката е 5,2%. Кой икономист ще си помисли, че е възможно икономиката да расте с 6%, а минималната работна заплата да скочи с 60%?
Според Каролев заради бюджета за следващата година ще се увеличи сивият сектор:
Убеден съм, че като цяло няма да има приходи от осигуровки.
Управителят на "БДЖ-Пътнически превози" Димитър Костадинов поиска право на отговор в ефира на "Хоризонт" по повод твърдението на Владимир Каролев, че държавата харчи милиарди за БДЖ:
Всъщност БДЖ и Национална кампания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) са две различни компании. "БДЖ - Пътнически превози" има договор с държавата за транспортно обслужване и във връзка с този договор субсидията, която държавата дава на БДЖ, е 179 млн. на година. С актуализацията на бюджета за тази година средствата са 160 млн. Има дадени компенсации в размер на 22 млн. от намаленията, които даваме за пенсионери, ученици, студенти и инвалиди. Получаваме и 30 млн. капиталов трансфер, който отива за покриване на заеми. Когато се коментират някакви милиарди, най-вероятно се има предвид НКЖИ.