Този път ви предлагаме спектакъл на „Бохеми“ от Джакомо Пучини наживо от Метрополитън опера, Ню Йорк. Както обикновено и сега солистичния състав е интернационален, тъй като този световен оперен театър винаги е търсил най-подходящите, най-утвърдените оперни артисти за съответната роля, както и най-сензационните млади певци, показали много добри вокални и артистични данни в този репертоар. Такава сензация наскоро е предизвикала българката Соня Йончева в ролята на Мими в постановката на „Бохеми“ на Метрополитън опера. За съжаление на 24 януари тя няма да пее Мими, нито пък Мюзета, но в обявения състав има друга интрига, тъй като на сцената ще си съперничат две млади певици от Латвия, които правят световна кариера – Кристине Ополаис като Мими и Марина Ребека в ролята на Мюзета. Френският тенор Жан-Франоса Борас ще бъде поета Родолфо, а полският баритон Мариуш Квиечен – художникът Марсел. Останалите двама от компанията бохеми са музикантът Шонар – италианският баритон Алесио Ардуини пее неговата партия и философът Колин е английския бас Дейвид Соър. Дирижира маестро Рикардо Фрица, а самата постановка е специална, защото е дело на Франко Дзефирели в годината 1981, а миналата пролет е била възстановена в репертоара на Метрополитън.
За Кристине Ополаис ролята на Мими е трета подред в Пучиниевия репертоар. Преди Мими тя се появява с успех като Чо Чо Сан в „Мадам Бътерфлай“. Марина Ребека за първи път стъпва на сцената на Метрополитън опера през 2011 г. като Дона Ана в „Дон Жуан“ на Моцарт, големият й успех и в други театри по света е с ролята на Виолета от „Травиата“ на Джузепе Верди. През този сезон за първи път играе Мюзета в постановката на Метрополитън.
Полският баритон Мариуш Квиечен е ветеран сред останалите със своите близо 200 спектакъла в Метрополитън опера, от които повече от 25 са в ролята на Марсел от „Бохеми“. Затова пък другият баритон – италианецът Алесио Алдуини прави своя дебют в „Бохеми“ в неголямата роля на Шонар.
Италианският диригент Рикардо Фрица е завършил Консерваторията в Милано и е специализирал в Академия „Киджана“ в Сиена. Неговият бърз и стабилен възход, който го извежда на международни фестивали, престижни зали и големи оперни театри започва в началото на нашия век.
Съдържание на операта „Бохеми“