Eмисия новини
от 18.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"Слънчев импулс" започна най-дългата част от околосветския си полет

| обновено на 31.05.15 в 11:49
"Слънчев импулс 2"
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Самолетът „Слънчев импулс 2“, който се захранва изцяло със слънчева енергия, започна късно снощи най-дългата част от околосветския си полет - от източния китайски град Нанкин към Хаваите, където трябва да пристигне след около седмица.

Пътешествието на „Слънчев импулс“ започна още през март от Абу Даби и до този момент се развива успешно като демонстрация на възможностите за използване на „зелената“ енергия.

Пристигайки в Китай от Миянма, пилотът Андре Боршберг бе принудително приземен с екипа си в продължение на два месеца, докато изчака благоприятни условия за полет. Планът му, чието осъществяване започна снощи българско време, е да прелети 8500-те километра над Пасифика за шест дни и шест нощи, което ще бъде истинско изпитание за 62-годишния швейцарец. През това време той ще бъде подложен на резки смени на налягането и температурата в незащитената кабина, а времето му за сън ще бъде крайно ограничено, поради необходимостта да проверява периодично автопилота. В случай че се наложи да скочи с парашут, Боршберг може да се окаже насред океана на стотици километри от спасителите, тъй като самолетът му е твърде бърз, за да бъде следван от който и да е кораб.

Нямаше да потегля, ако се съмнявах. Знам, че ще се озовем в ситуация, различна от досегашните, но смятам, че ще можем да се приспособим. Имаме екип, който ще определи маршрута, така че се чувствам много, много уверен, каза Андре Боршберг малко преди излитането си. Това е моментът на истината, посочи още Боршберг и добави, че ако е успешен, този преход ще покаже надеждността на технологията.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени