БЛС: Не може недоволството на пациентите да е критерий за оценка на медицинската дейност
публикувано на 19.06.15 в 11:06
Снимка: БГНЕС
Недопустимо е субективната неудовлетвореност на пациентите да се определя като единствен критерий и метод за оценка на качеството и изпълнението на медицинската дейност. Това се казва в становище на Българския лекарски съюз по повод най-новите промени в Закона за здравното осигуряване, които позволяват на Здравната каса да санкционира болници след оплаквания за оказваната от тях медицинска помощ. Неудовлетвореността, като субективна категория, не може да се използва като нормативна база за санкция. Напълно е възможно тя да бъде и преднамерена, повлияна или стимулирана от различни външни фактори – например от конкуренцията. Текстът на Закона е предпоставка за злоупотреби и напрежение между лекарите и лекуваните, твърдят от БЛС.